EVALUATING THE ATTITUDE, BEHAVIOR, AND RELATED FACTORS OF CONSUMERS FOR HEALTH SUPPLEMENT IN CAN THO CITY IN 2022 – 2023

Quoc Thinh Trinh1, Phuc Hung Nguyen1,, Thoai Lam Ha1, Minh Khoi Huynh1, Dieu Phap Le1, Phi Yen Phung1, Thi My Huong Vo1
1 Can Tho University of Medicine and Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Background: Health supplement consumption behavior is essential to maintain health status. Objectives: To explore the intention to buy and consume health supplement consumption behavior in the Can Tho population. Materials and methods: The study was a cross-sectional survey and was collected by a direct questionnaire interview. The location for data collection was evenly distributed over nine districts in Can Tho city. Results: There were 415 participants interviewed, 44.8% were male and 54.0% were female. The participants are divided into 3 groups, in which the youngest group (age 18-35) was predominant. The variable of social influence on health supplements has Sig=0.921 > 0.05 (significant level). There is an uncorrelation between social influence and purchase intention. The average scores of the factors affecting the intention to purchase health supplements almost have values from 3.41 to 4.2 compared to the Likert scale.


Conclusions: Purchasing intentions in the Can Tho population are influenced by attitudes toward health supplements. Most of the participants had the intention to use health supplement in the future. 

Article Details

References

1. Bộ Y tế. Hướng dẫn việc quản lý các sản phẩm thực phẩm chức năng, Thông tư số 08/TT-BYT ngày 23 tháng 8 năm 2004. https://thuvienphapluat.vn/van-ban/The-thao-Y-te/Thong-tu-082004-TT-BYT-huong-dan-quan-ly-san-pham-thuc-pham-chuc-nang-52383.aspx Truy cập 23/06/2023. 2004.
2. Trần Đáng. Số liệu thị trường TPCN 2000 – 2013, Hiệp hội Thực Phẩm Chức Năng. 2014. Doi:
https://doi.org/10.51298/vmj.v502i1.591.
3. Nguyễn Thị Thu Sương, Nguyễn Thị Thu Phương, Trần Thoại Khanh, Trương Văn Đạt, Đặng Thị Kiều Nga, và Nguyễn Thị Hải Yến. Phân tích hành vi mua thực phẩm chức năng của người tiêu dùng tại thành phố Hồ Chí Minh, Tạp chí Y học Việt Nam. 2021. 502(1), 196-202. Doi:
https://doi.org/10.51298/vmj.v502i1.591.
4. Nguyễn Nhật Hùng. Các yếu tố tác động đến ý định mua thực phẩm chức năng của khách hàng:
nghiên cứu trường hợp tại thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sỹ kinh tế, Trường Đại học Kinh tế thành phố Hồ Chí Minh. 2013.
5. Nguyễn Đình Thọ. Phương pháp nghiên cứu khoa học trong kinh doanh - Thiết kế và thực hiện, NXB Lao động xã hội. 2011.
6. Azzurra Annunziata, Riccardo Vecchio. Factors Affecting Italian Consumer Attitudes Toward Functional Foods, AgBioForum. 2011. 14(1), 20-32. Doi: https://doi.org/10.1111/ijcs.12202
7. Markovina, J., Cacic, J., Kljusuric, J.G. & Kovacic, D. Young consumers perception of functional foods in Croatia, British food journal. 2011. 113(1), 7-16. Doi: 10.1108/00070701111097303.