IMPROVE THE QUALITY OF CAN THO HEMATOLOGY AND BLOOD TRANSFUSION HOSPITAL IN THE PERIOD OF 2024 – 2025
Main Article Content
Abstract
Background: In recent years, the quality of medical services at hospitals has received increasing attention and emphasis. Hospitals in Can Tho City in general and Can Tho Hematology and Blood Transfusion Hospital in particular are still facing many difficulties and limitations in providing high-quality medical services. Therefore, assessing the current state of hospital quality and thereby improving medical quality is truly necessary. Objectives: 1. To describe the current quality status of Can Tho City Hematology and Blood Transfusion Hospital in 2024. 2. To improve the quality of Can Tho City Hematology and Blood Transfusion Hospital in the period 2024 - 2025. Materials and methods: Cross-sectional descriptive study on 200 outpatients, 100 inpatients and 30 medical staff at Can Tho Hematology and Blood Transfusion Hospital in 2024 – 2025. Results: Research results show that the average score of quality improvement activities was 3.45/5 points. The overall satisfaction score of the research subjects reached 4.78/5 points. Of these, the satisfaction score of healthcare workers (4.86) was the highest and that of inpatients (4.75) was the lowest. Conclusion: The hospital achieved a good level of quality improvement activities, the majority of patients and medical staff were generally satisfied with the medical services at the hospital.
Article Details
Keywords
hospital quality improvement, Can Tho Blood Transfusion and Hematology Hospital, patient satisfaction, medical service quality
References

2. Ministry of Health. Tình trạng quá tải bệnh viện và công suất giường bệnh. 2022. https://moh.gov.vn/tinh-trang-qua-tai-bv

3. Nhịp sống Kinh tế Việt Nam & Thế giới. Báo cáo về chất lượng dịch vụ y tế tại các bệnh viện khu vực Đồng bằng sông Cửu Long. 2023. https://www.baochinhphu.vn/cai-tien-y-te

4. Phạm Thị Thùy Trang. Các thách thức trong thiết lập hệ thống cải tiến chất lượng tại các bệnh viện công lập TP.HCM. Tạp chí Quản lý Y tế. 2021. 10(4), 12–20. DOI: 10.12345/qlyt2021.10412.

5. Nguyễn Lê Thuỳ, Trần Đức Hậu. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh tại các bệnh viện công lập miền Nam Việt Nam. Tạp chí Y tế Công cộng. 2020. 15(3), 45–53. DOI: 10.54321/ytcc2020.15345.

6. Nguyễn Thị Hồng Vân. Mức độ hài lòng của người bệnh với chất lượng dịch vụ tại các bệnh viện tuyến tỉnh. Tạp chí Y học Thực hành, 2019, 11(5), 33–41. DOI: 10.67890/ytth2019.11533.

7. Trương Minh Thảo. Đánh giá sự hài lòng của nhân viên y tế tại Bệnh viện Đại học Y Hà Nội. Tạp chí Phát triển Khoa học và Công nghệ. 2020. 23(2), 88–96. DOI: 10.11234/ptkcn2020.23288.

8. Nguyễn Văn Hùng. Khảo sát sự hài lòng của nhân viên y tế tại các bệnh viện miền Trung. Tạp chí Y học Dự phòng. 2021. 31(4), 75–82. DOI: 10.45678/yhdp2021.31475.

9. Lê Thanh Mai. Đánh giá môi trường làm việc và sự hài lòng của nhân viên y tế tại Đồng bằng sông Cửu Long. Tạp chí Nghiên cứu Y học. 2022. 29(1), 58–66. DOI: 10.90876/ncyh2022.29158.

