SOME FACTORS RELATED TO THE SATISFACTION OF OFFICERS AND EMPLOYEES WITH THE ORGANIZATION OF THE FINAL THEORY EXAM AT CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY IN 2023

Thi Minh Ngoc Le1, Thi Cam Hong Do1, Minh Tien Com1, Xuan Vinh Nguyen1, Thi Tuyet Nhung Phan1,
1 Can Tho University of Medicine and Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Background: The final exams aim to objectively evaluate the honest quality of students' learning. Implementing synchronized solutions helps to ensure the interests of each university and the entire society. Objectives: To evaluate the satisfaction and to identify some factors related to satisfaction of officials and workers with the organization of final exams. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 220 people at Can Tho University of Medicine and Pharmacy in 2023. Using Multivariate Regression Model to identify factors affecting satisfaction on exam work. The study was conducted through a Google Form questionnaire. Results: Most of the content was evaluated to be satisfactory or higher (average score = 3,89±0,657). The general comprehensive satisfaction index was 0.33. Factors related to overall satisfaction with exam organization all had a positive impact on overall satisfaction scores with a significance level of 95%, the strongest influencing factor was "Satisfaction with exam proctoring regulations." Conclusions: Most of officials and employees at Can Tho University of Medicine and Pharmacy are satisfied with the organization of the final theory exam at the university. The overall comprehensive satisfaction index is 0.33. Gender, age, education level and workplace are related to the overall satisfaction index. The factor "Satisfaction with regulations on exam proctoring" has a positive impact on the overall satisfaction score with a significance level of 95% and is the strongest impact factor.

Article Details

References

1. Bộ giáo dục và đào tạo. Thông tư số 12/2017/TT-BGDĐT ngày 19/5/2017 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Quy định về kiểm định chất lượng cơ sở giáo dục đại học. 2017.
2. Cục quản lý chất lượng. Hướng dẫn số 766/QLCL-KĐCLGD ban hành ngày 20 tháng 4 năm
2018 về việc hướng dẫn tự đánh giá cơ sở giáo dục đại học. 2018
3. Nguyễn Trung Kiên. Niên giám thống kê 2018-2022.2023. 104-106
4. Hoàng Trọng, Chu Nguyễn Mộng Ngọc. Phân tích dữ liệu nghiên cứu với SPSS. NXB Hồng Đức. 2011.115-119, 167-169.
5. Forest V. Morgeson III. Citizen Satisfaction. Palgrave Macmillan Publishing. 2014. 97-102
6. Bộ Y tế, Cách tính, định nghĩa các kết quả và chỉ số. 2017. https://hoidap.chatluongbenhvien.vn/phan-mem-qlcl-dung-cho-bo-y-te/khao-sat-hai-long/hdkhac-cach-tinh-dinh-nghia-cac-ket-qua-va-chi-so.
7. Tuấn, N. T., Duy, N. C., Lĩnh, P. T., Phương, N. T. P., Thu, N. H., Lâm, N. N. Q., & Anh, Đoàn T. C. Sự hài lòng của người bệnh với chất lượng dịch vụ y tế tại khoa khám bệnh Bệnh viện Thận Hà Nội năm 2023 và một số yếu tố liên quan. Tạp Chí Nghiên cứu Y học. 2023. 169(8). 300-309. https://doi.org/10.52852/tcncyh.v169i8.1855
8. Báo Tuổi trẻ. Y bác sĩ Bệnh viện Bạch Mai: Chỉ số hài lòng toàn diện chỉ 15,3%. 2021.
https://tuoitre.vn/y-bac-si-benh-vien-bach-mai-chi-so-hai-long-toan-dien-chi-15-3202104161138086.htm.
9. Christopher Fuster Bueno. Citizen Satisfaction Index System (CSIS) – Candon City. Conference Paper.2014.56-68.