THE MANAGEMENT SITUATION OF SCIENTIFIC RESEARCH ACTIVITIES OF OFFICERS AT CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY
Main Article Content
Abstract
Background: Scientific research is one of the universities' most important and frequently conducted activities. Managing scientific research activities helps to improve and ensure the effectiveness of scientific research activities. Objectives: To survey the current management status of scientific research activities among Can Tho University of Medicine and Pharmacy officers. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study on 204 officers of Can Tho University of Medicine and Pharmacy in 2022-2023. The data were collected through a survey form and statistically processed by SPSS 22.0 software. Results: The average age of the study subjects was quite young at 38.3±8.7, mainly at the postgraduate level (75.9%). Regarding the management of scientific research activities, most of the formulation of scientific research plans is relatively effective and the development of scientific research plans is regularly carried out (>50%). In addition, for the level of implementation of scientific research planning, annual scientific research planning and scientific research training planning accounted for the highest percentages (43.6% and 39.7%, respectively). Conclusion: The current scientific research situation of Can Tho University of Medicine and Pharmacy officers should be promoted and solutions developed to make scientific research management more effective.
Article Details
Keywords
Scientific research, scientific research management, officers
References
2. Runi, I., Ramli, M., Nujum, S., Kalla, R. Influence leadership, motivation, competence, commitment to satisfaction and performance lecturer at private higher education Kopertis region IX in South Sulawesi province. Journal of Business and Management (IOSRJBM). 2017. 19(7), 56-67.
3. Nguyen, D.N., Tue, D.N., Kien, T.D. Effects of institutional policies and characteristics on research productivity at Vietnam science and technology universities. Heliyon Journal. 2021.
4. Cadez, S., Dimovski, V., Zaman Groff, M. Research, teaching and performance evaluation in academia: the salience of quality. Studies in Higher Education. 2017. 42(8), 1455-1473.
5. Purwanto, A., Fahlevi, M., Maharani, S., Muharom, F., Setyaningsih, W., et al. Indonesian doctoral students article publication barriers in international high impact journals: a mixed methods research. Sys Rev Pharm. 2020. 11(7), 547-555.
6. Võ Văn Nhi, Một số ý kiến về tình hình nghiên cứu khoa học trong các trường đại học ở nước ta, Kỷ yếu Hội nghị khoa học, Trường Đại học Duy Tân. 2019.
7. Đỗ Văn Dũng, Phương pháp nghiên cứu khoa học với phần mềm STATA, Đại học Y Dược TP. HCM. 2012. 39.
8. Huỳnh Thanh Nhã. Các nhân tố ảnh hưởng đến khả năng tham gia nghiên cứu khoa học của giảng viên các trường cao đẳng công lập ở thành phố Cần Thơ, Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 2016. 46, 20-29.
9. Quách Dương Tử và Hồ Hữu Phương Chi. Yếu tố ảnh hưởng đến khả năng công bố quốc tế của giảng viên Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Thương Mại. 2019. 129, 66-72.
10. Nguyễn Tấn Phát, Quản lý hoạt động đào tạo trình độ đại học hình thức vừa làm vừa học tại Trường Đại học Cần Thơ, Luận văn tốt nghiệp Thạc sỹ, Trường Đại học Cần Thơ. 2021.
11. Nguyễn Việt Dũng và Trần Thị Tú Anh, Thực trạng công tác quản lý hoạt động nghiên cứu khoa học của giảng viên Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế. 2021. 02(50), 159-168.