SELF-STUDY ACTIVITIES OF NURSING STUDENTS AT CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY, 2020-2021
Main Article Content
Abstract
Background: In the credit-based training program, self-study is a compulsory activity that is related to students’ learning results. Objective: To describe the status of students' self-study activities and determine the relationship between learning results and students' self-study activities. Materials and methods: A cross-sectional study was conducted with 179 nursing students of Can Tho University of Medicine and Pharmacy. A self-completed questionnaire was used including 25 questions surveying skills, methods, forms, time, and place of self-study. Results: The best-performed skill was “Complete assignments” (95.6%), and the most frequently applied self-study method was “Study according to the focus of the lesson” (76%). The most frequently applied form of self-study was "Study independently", 54.75% of students regularly studied 2-4 hours/day. There were significant relationships between the results of the last semester with study planning skills (p < 0.001), referencing and researching materials (p < 0.001); summarizing and revising the lessons (p = 0.007), learning according to the focus of the lessons (p = 0.013). Conclusions: “Complete assignments” was recorded as the best-performed skill, the most frequently applied self-study method was “Study according to the focus of the lesson”, and the most frequently applied form of self-study was "Study independently". Study planning, referencing and researching materials, summarizing and revising lessons, and learning according to the focus of the lessons were factors related to student learning outcomes.
Article Details
Keywords
self-study, study planning, self-study skills
References
2. Vũ Thị Thùy Dung (2019), "Một số kinh nghiệm về phương pháp học tập ở bậc Đại học", Tạp chí khoa học giáo dục Việt Nam, (Số 17), trang 27-31.
3. Nguyễn Thành Hải (2010), "Phương pháp học tập chủ động ở bậc Đại học", Trung tâm nghiên cứu cải tiến phương pháp dạy và học Đại học, Trường Đại học Khoa Học Tự Nhiên – ĐH Quốc Gia TP. HCM.
4. Nguyễn Thị Minh Hiền (2014), "Thực trạng kỹ năng làm việc nhóm trong học tập của sinh viên năm thứ nhất trường Đại học Hồng Đức", Tạp chí khoa học, (số 17), trang 18-25.
5. Đinh Thị Hoa, Đàm Thu Vân và Đào Thị Thu Phương (2018), “Thực trạng hoạt động tự học của sinh viên Hoa Lư, Ninh Bình”, Tạp chí giáo dục, (số 443), trang 23-25.
6. Đoàn Văn Khái (2017), “Nâng cao năng lực tự học của sinh viên Trường Đại học Ngoại Thương”, Tạp chí Kinh tế Đối Ngoại, (Số 95).
7. Nguyễn Thị Kiều Thu (2020), “Phát triển năng lực tự học cho sinh viên Học viện Phật giáo Việt Nam tại thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí giáo dục, (số 485), trang 40. 16 (17)
8. Lý Văn Xuân và Lý Khánh Vân (2018), Khảo sát hoạt động tự học của sinh viên Y đa khoa năm thứ hai Đại học Y Dược TP. Hồ Chí Minh năm 2016-2017, đề tài nghiên cứu khoa học cấp trường, Đại học Y Dược Tp. Hồ Chí Minh.
9. Lee Sun Hee, Kim Dong Hee & Chae Sun Mi (2020), Self-directed learning and professional values of nursing students, Nurse education in practice, 42, 102647.