SELF-STUDY ACTIVITIES OF FULL-TIME STUDENTS COURSE 45 OF CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY IN 2019-2020

Van Tin Nguyen1,, Kieu Anh Tran1, Quoc Huy Nguyen1, Minh Cuong Tran1, Thanh Duong Nguyen1, Thi Cam Hong Do1, Minh Thiet Trinh1, Thi Thuy Tran Doan1, Thi Ngoc Nga Pham1
1 Can Tho University of Medicine and Pharmacy

Main Article Content

Abstract

Background: By using the training method according to the credit system, students need to have an active learning method since self-study activities have an affect directly on their learning results. Objective: to survey of the self-study activities from 2019 to 2020 of second-year regular students. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was executed based on a total of 500 regular students from course 45 in 8 majors of Can Tho University of Medicine and Pharmacy. Results: Regarding self-study skills, students learned by making use of the internet, 66.2% and entirely complete assigned self-study exercises, 81.6%. The other remains was quite low, especially the ability to read and understand foreign language documents was only 16.6%. Regarding the self-study method: mainly learning according to focusing on the parts of the lecture emphasized by the lecturer was 63.2%; sharing, discussing with friends was 59.6%. Regarding the form of self-study: learning by textbooks was the main thing, 79.6%; learning on the Internet was 55%. Students mostly prefered to study alone, 56.2%. Daily self-study time from 2-4 hours accounted for the highest proportion, 48%. Self-study places were mainly at home, 54.2% and 54.2% of students' self-study activities were influenced over teaching methods, 54.6% others were affected by subject content and learning programs. Conclusion: Most of the students successfully completed the assigned self-study but were not active to complete self-study activities by themselves, nor they well make use of the supporting facilities for self-study from the school.

Article Details

References

1. Đinh Thị Hoa, Lê Hồng Phượng, Đinh Thành Công (2019), Tự học và một số yêu cầu về tự học của sinh viên đáp ứng hình thức đào tạo theo học chế tín chỉ, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 10/2019, tr. 178-181.
2. Tạ Thị Thu Huế (2020), Thực trạng tự học của sinh viên học viện cảnh sát nhân dân, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 4/2020, tr 242-245
3. Nguyễn Thị Thu Huyền, Nguyễn Văn Hiến, Phương Diễm Hương (2014), Thực trạng kỹ năng tự học ngoài lớp học của sinh viên chính quy sư phạm Trường Đại học sư phạm TP. HCM, Tạp chí khoa học ĐHSP TPHCM, tr 88-99.
4. Trần Linh Phong (2011), Nghiên cứu ảnh hưởng của phương pháp học tập đến kết quả học tập của sinh viên Trường Đại học Trà Vinh, Tạp chí khoa học – Đại học Trà Vinh, tr.43-49.
5. Nguyễn Cảnh Toàn (2001), Tự giáo dục, tự học, tự nghiên cứu của Trường Đại học Sư phạm Hà Nội. Trung tâm ngôn ngữ văn hóa Đông Tây, tr. 80.
6. Nguyễn Cảnh Toàn (2008), Con đường tự học còn lắm gian nan, Tạp chí Giáo dục và thời đại, số 8, tr 12-13.
7. Phạm Văn Tuân (2014), Các yếu tổ ảnh hướng đến tính tích cực của sinh viên Trường Đại học Trà Vinh, Tạp chí Khoa học Trường Đại học An giang, tr 106-112.
8. Nguyễn Quang Vinh (2013), Một số giải pháp quản lý hoạt động tự học của sinh viên Đại học Y dược Thành phố Hồ Chí Minh, Luận văn Thạc sĩ chuyên ngành Khoa học Giáo dục, Trường Đại học Vinh, tr. 38-47.