SATISFACTION OF INPATIENTS ABOUT QUALITY OF DISEASE EXAMINATION SERVICES AND SOME RELATED FACTORS AT LONG KHANH REGIONAL GENERAL HOSPITAL, IN 2022
Main Article Content
Abstract
Background: Patient satisfaction is the satisfaction when the needs have been fully met. Objectives: To determine the rate, level of satisfaction, and some related factors to the level of satisfaction with the quality of medical examination and treatment services of inpatients. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 778 patients from October 2022 to November 2022 at Long Khanh Regional General Hospital. Results: Overall satisfaction rate of inpatients was 85.68%. Of these, the highest patient satisfaction was that medical staff had no signs of suggesting training, accounting for 91.9%, and the lowest was being informed about the rules and necessary information when staying in the hospital clearly and completely, accounting for 70.1%. Found some relationships with the overall satisfaction rate: The age group 15 - 40, without health insurance, living in urban areas had a lower satisfaction rate than the corresponding groups. Conclusion: The overall satisfaction rate of patients is quite high. However, there are also low patient satisfaction criteria.
Article Details
Keywords
Inpatient satisfaction, related factors, services
References
2. Bộ Y Tế, Chương trình số 527/Ctr-BYT ngày 18/6/2009 về Nâng cao chất lượng khám, chữa bệnh tại các cơ sở khám chữa bệnh vì mục tiêu đáp ứng sự hài lòng của người bệnh bảo hiểm y tế. 2009.
3. Bộ Y Tế, Quyết định số 4448/ QĐ-BYT ngày 06/11/2013 về việc phê duyệt và ban hành đề án: Xác định phương pháp đo lường sự hài lòng của người dân đối với dịch vụ y tế công. 2013
4. Bộ Y Tế, Quyết định số 3869/QĐ-BYT ngày 28/8/2019. Ban hành các mẫu phiếu và hướng dẫn khảo sát hài lòng Người bệnh và Nhân viên y tế.
5. Vũ Văn Thái và cộng sự. Thực trạng và một số yếu tố liên quan đến sự hài lòng với chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh của người bệnh nội trú tại Bệnh viện Đa khoa Diễn Châu - Nghệ An, năm 2020. Tạp chí Y học Việt Nam. 2021. 503(6). 224-254.
6. Mai Hà Thanh Bình. Đánh giá sự hài lòng của người bệnh nội trú về dịch vụ y tế và đề xuất giải pháp cải tiến tại Bệnh viện Đa khoa Đồng Nai giai đoạn tháng 2 đến tháng 4 năm 2021. Luận văn thạc sĩ dược học. Trường Đại học Y Dược thành phố Hồ Chí Minh. 2021. 40-55.
7. Phạm Gia Thế. Nghiên cứu sự hài lòng của người bệnh về chất lượng dịch vụ khám chữa bệnh nội trú trước và sau can thiệp tại Bệnh viện Lê Văn Thịnh thành phố Thủ Đức năm 2021-2022. Luận văn chuyên khoa cấp 2. Trường Đại học Y Dược Cần Thơ. 2022. 42-64.
8. Nguyễn Văn Đại. Sự hài lòng về chất lượng dịch vụ của người bệnh điều trị nội trú tại Bệnh viện C Thái Nguyên năm 2019 và một số yếu tố ảnh hưởng. Luận văn thạc sĩ Quản lý bệnh viện. Trường Đại học Y tế công cộng. 2019. 30-40.