Awareness, attitude and practice of school culture of medical students at Can Tho University Of Medicine and Pharmacy
Main Article Content
Abstract
Background: In the current context of educational innovation and international integration, school culture plays an important role in performing educational functions and enhancing the school's reputation. Therefore, it is necessary to find out the awareness, attitude and practice of modern culture of students. Objectives: To assess the awareness, attitude and practice of school culture of General Medicine students at Can Tho University of Medicine and Pharmacy in the academic year 2020-2021. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study was conducted on 600 medical students from course 41 to course 46 at Can Tho University of Medicine and Pharmacy in the academic year 2020-2021. Data were collected by survey form and statistically processed by SPSS 22.0 software. Results: Students' awareness of school culture: 91.5% of students think that school culture was very important; 93.17% of students had a good perception of the content of school culture. Students' attitudes about implementing school culture: 85.0% of students were interested and very interested in implementing school culture. Practicing school culture: 80.0% of students had never violated school culture, 18.7% of students rarely violated school culture, and 1.3% of students violated school culture in school often and very often. Conclusions: More than 80.0% of students at Can Tho University of Medicine and Pharmacy in need of education have very good awareness, attitudes and practices about school culture. This result needs to be further maintained and promoted to create a unique beauty for medical students in particular and students of Can Tho University of Medicine and Pharmacy in general.
Article Details
Keywords
Can Tho University of Medicine and Pharmacy, School culture, Medical students
References
2. Trần Thị Tùng Lâm (2017), “Hiệu quả giáo dục văn hóa học đường cho sinh viên các trường Đại học ở Hà Nội hiện nay”, Luận án tiến sĩ, Học viện Chính trị quốc gia Hồ Chí Minh.
3. Trần Lương (2020), “Mối tương quan giữa nhận thức, thái độ và hành vi VHHĐ của SV Trường Đại học Cần Thơ”, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt kì 1 tháng 5, tr.29-33.
4. Hà Văn Ngọc (2014), “Quản lý giáo dục văn hóa học đường tại các trường trung học phổ thông huyện Tiên Du, tỉnh Bắc Ninh”, Luận văn thạc sĩ, Trường ĐH Thái Nguyên.
5. Đặng Quang Rinh (2020), “Thực trạng văn hóa học đường của sinh viên Khoa sư phạm mầm non Trường Đại học Hạ Long”, Đề tài cấp trường.
6. Võ Văn Sơn (2013), “Thực trạng và giải pháp nâng cao văn hóa học đường cho sinh viên Trường Đại học Tiền Giang”, Tạp chí Khoa học xã hội và Nhân văn, số 11, tr.36-41.
7. Trường Đại học Cần Thơ (2013), Quy định về thực hiện nếp sống văn minh học đường trong Trường Đại học Cần Thơ.
8. Trường Đại học Y Dược Cần Thơ (2021), Quy định về thực hiện nếp sống văn minh trong Trường Đại học Y Dược Cần Thơ.
9. Kanteka, Ulku Baykalb, Serap Altuntasc (2015), “Culture of nursing school: students’ perceptions”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 174, pp.1207-1213.