RESEARCH ON PHYSICAL STATUS OF STUDENTS AT CAN THO MEDICAL COLLEGE IN 2020-2021
Main Article Content
Abstract
Background: According to the World Health Organization, physical inactivity was one of the top four risk factors for death globally. Objectives: 1. Determining the percentage of students with physical ability who meet the standards at Can Tho Medical College in 2020-2021; 2. Find out some factors related to the fitness of students at Can Tho Medical College in 2020-2021. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study with analysis on 403 first-year students studying at least one semester at Can Tho Medical College in 2020. Collected information includes general information and students' physical condition. Results: Percentage of students with general physical condition reaching 48.1% (25.8% excellent, 22.3% good) and 51.9% unsatisfactory. In Which, the percentage of students with good squeeze force preferred hand is 7.7%; Physical fitness in supine sit-ups was 41.9% of excellent and 36.7% of good; the physical strength of the on-the-spot longdistance bounce was 53.6% of excellent and 31.5% of good; The physical fitness in running 30m with a high starting point was 11.2% of excellent and 61.8% of good; the physical fitness of running the 4×10m shuttle was 43.9% of excellent and 24.1% of good; Physical fitness in running depending on strength 5 minutes was 42.2% of excellent and 41.7% of good. Record the relationship between object gender, place of residence, extracurricular activities and student fitness. Conclusion: The student's physical condition is not high and there are many factors related to the student's physical condition.
Article Details
Keywords
physical condition, Student fitness, fitness-related factors
References
2. Bộ Y tế (2019), Chỉ thị về việc tăng cường vận động thể lực trong ngành y tế, Số 06/CTBYT ngày 14 tháng 05 năm 2019 của Bộ Y tế.
3. Đặng Thị Thu Hằng, Tạ Thị Như Quỳnh, Nguyễn Thị Hải Hà, Đặng Bảo Ngọc, Trần Công Minh và Nguyễn Quang Dũng (2018), Hoạt động thể lực của sinh viên hệ cử nhân dinh dưỡng Đại học Y Hà Nội, Tạp chí Y tế công cộng, Số 45 tháng 6/2018, tr.24-32.
4. Bùi Thị Hiền (2018), Thực trạng thể lực chung của nữ sinh viên khoa sư phạm mầm non năm thứ nhất Trường đại học Hồng Đức, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt tháng 6/2018, tr.232-234.
5. Đồng Hương Lan (2015), Đánh giá thực trạng hoạt động thể dục thể thao ngoại khóa của sinh viên Trường đại học Hồng Đức, Tạp chí giáo dục số 330, Kỳ 2-11/2015, tr.58-60. 6. Trịnh Thế Linh (2018), Thực trạng thể lực và một số bài tập nhằm phát triển thể lực cho nữ sinh viên năm thứ nhất Trường đại học Tây Bắc, Tạp chí Giáo dục, Số đặc biệt Kì 2 tháng 5/2018, tr.228-232.
7. Nguyễn Xuân Phúc (2018), Đánh giá diễn biến thể lực của sinh viên Trường Đại học công nghiệp thực phẩm tp.HCM trong quá trình học môn giáo dục thể chất, Tạp chí Khoa học Công nghệ và Thực phẩm, Số 17 (1), tr.143-152.
8. Nguyễn Thế Tình, Nguyễn Văn Cường và Phạm Tuấn Dũng (2017), Thực trạng thể lực của sinh viên chuyên ngành khoa giáo dục thể chất Đại học Huế, Tạp chí Khoa học – Đại học Huế, Tập 126, Số 6B, 2017, tr.123-132.
9. Nguyễn Anh Tuấn (2017), Thực trạng và giải pháp nâng cao thể lực cho sinh viên Trường Đại học Quảng Bình, Tạp chí thông tin Khoa học & Công nghệ Quảng Bình, Số 2/2017, tr.51-55.
10. Mohammad Nikravan, Ali mohammad Safania, Ali Zarei (2018), Physical Education Method: Effects on Physical Fitness and Competency of the Students, Ann Appl Sport Sci 7(4) 2019, pp.17-26.
11. Sarah Ahmed Alkhateeb, Najwa Fahad Alkhameesi, et al. (2019), Pattern of physical exercise practice among university students in the Kingdom of Saudi Arabia (before beginning and during college): A cross-sectional study, BMC Public Health, (2019) 19:1716, pp.2-7.