ASSESSING THE STATUS AND PROPOSING SOLUTIONS TO ENHANCE THE EFFECTIVENESS OF SOME CREDIT CONTENTS TEACHING AND LEARNING IN ENGLISH IN THE FIRST-YEAR TRAINING PROGRAM OF MEDICINE AT CAN THO UNIVERSITY OF MEDICINE AND PHARMACY

Trần Trương Ngọc Bích , Nguyễn Tấn Đạt , Nguyễn Thị Tuyết Minh

Main Article Content

Abstract

Background: Along to the completion of the advanced training program, in 2019-2020 school year, Can Tho University of Medicine and Pharmacy has experimented with teaching and learning some content of some modules in English language. Objectives: Describe students' opinions about the current state of effectiveness of teaching and learning some contents of some courses in English and propose solutions to improve the quality of teaching and learning in the English language. Materials and methods: A cross-sectional descriptive study on 143 freshman students of Medicine students (Course 44) with B1 level foreign language in English. Results: 79.3% of students said that the teaching – learning model in the English language increases the level of interaction between learners and learners, teachers and learners, improves listening – speaking and
visual skills. into the habit of reading and learning documents in the English language. 88% of students agree that learning results will not be significantly different from studying entirely in Vietnamese, 84.2% of students think this model is effective and 81.7% suggest that it should be maintained paradigm. However, students were not satisfied with the teacher's preparation such as providing materials, lecture slides (47.5%) and specialized vocabulary before the class (41%). Conclusion: The teaching – learning model of a number of subjects in English should be maintained and replicated to a wide range of subjects and to be effective, both students and lecturers need to make good use of the preparation for teaching – learn, interact in the lesson – study session.

Article Details

References

1. Nghị quyết số 14/2005/NQ-CP ngày 02 tháng 11 năm 2005 của Chính phủ về “Đổi mới cơ bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam giai đoạn 2006-2020”.
2. Quyết định số 1505/QĐ-TTg ngày 15/10/2008 phê duyệt Đề án “Đào tạo theo chương trình tiên tiến tại một số trường đại học Việt Nam giai đoạn 2008-2015”.
3. Đinh Thị Hoa, Lê Hồng Phượng, Đinh Thành Công (2019), “Tự học và một số yêu cầu về tự học của sinh viên đáp ứng hình thức đào tạo theo học chế tín chỉ”, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 10/2019, tr.178-181.
4. Phạm Thị Nguyệt Nga (2016), “Phát triển đội ngũ giảng viên qua tác động của chương trình tiên tiến – kinh nghiệm từ Trường Đại học Thủy lợi”, Tạp chí giáo dục, số 390, tr.63-65.
5. Lê Thị Tuyết Ngọc, Trần Hương Giang (2017), “Cải thiện quá trình tự học kĩ năng nghe tiếng anh trình độ sơ cấp, trung cấp của sinh viên chương trình tiên tiến, Trường Đại học Bách khoa Hà Nội”, Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 4/2017, tr.133-136.
6. Lê Trung Nghĩa (2015), “Dạy học trong kỷ nguyên số”, Tony Bates, Bộ Khoa học & Công nghệ.
7. Nguyễn Thị Lan Phương (2019), “Các yếu tố tác động và khung phân tích tình hình giáo dục và đào tạo địa phương”, Tạp chí giáo dục, Số đặc biệt tháng 10/2019, tr.313-319.